Vahvasti kansainvälinenkin arvostaa paikallista palvelua


16.06.2015

Pietarsaaresta maailmalle ponnistava Herrmans on yksi Keski-Pohjanmaan Konttoripisteen pitkäaikaisimmista asiakkaista. Herrmans tuottaa ratkaisuja polkupyöräteollisuudelle valmistamalla muovista esimerkiksi vannenauhat, ketjusuojat, kahvat, pyörän lamput ja heijastimet. Tuotteista yli 80 % menee vientiin ympäri maailman. Päätoimipaikkansa konttoriratkaisuissa Herrmans luottaa Keski-Pohjanmaan Konttoripisteeseen paikallisena toimijana.

Kerstin Molander arvostaa henkilökohtaista ja paikallista palvelua.

Pitkä asiakassuhde perustuu sujuvaan, paikalliseen ja henkilökohtaiseen palveluun. Yhteistyötä on tehty yli 20 vuotta.

- Juuri tarkistin, että ainakin vuodelta 1995 löytyy Konttoripisteen laskuja meiltä, kertoo Kerstin Molander.

Molander on Herrmansin Pietarsaaren toimiston monitoimihenkilö, joka huolehtii pääasiassa reskontrasta, työskentelee vastaanotossa ja tekee kirjanpitoa. Molanderin vastuulla on myös konttorin arjen sujuminen ja konttoritarvikkeiden hankinta toimiston 30 työntekijälle. Juuri Molander on ollut alusta asti yhdyshenkilö Konttoripisteen kanssa.

- Meillä oli silloin aikanaan tarve saada luotettava yhteistyökumppani, joka olisi valmis toimittamaan toimistotarvikkeet konttorillemme sen sijaan, että joudumme käydä ne itse ostamassa. Sopivaa toimittajaa ei ollut löytynyt. Isoja valtakunnallisia toimijoita emme halunneet, sillä olemme aina halunneet suosia paikallisia yrityksiä. Kuivannon Timon henkilökohtainen käynti vaikutti asiaan, Konttoripiste tuntui silloin hyvältä valinnalta ja vuodet ovat osoittaneet ratkaisun oikeaksi, Molander muistelee.

Konttoripiste ei pelkästään myy toimistotarvikkeita irtotavarana vaan tarjoaa kokonaisvaltaisia palvelumalleja yritysten toimistotarvikepalvelun ratkaisemiseksi. Ratkaisu tehdään räätälöidysti yrityksen mukaan esimerkiksi hyllytyssopimuksella tai henkilökohtaisella palvelukäynnillä.

- Timo käy säännöllisesti meillä joka kolmas viikko ja katsomme listalta, mitä tarvikkeita toimistolle pitää tilata. Meillä ei ole hyllytyssopimusta, vaan toimimme tilanteen mukaan Timon käyntien yhteydessä. Näin digiaikana toimistotarvikkeidemme kulutus on hiukan vähentynyt, Molander kertoo.

Yhteistyö on kestänyt pitkään siitä yksinkertaisesta syystä, että se toimii.

- Henkilökohtainen palvelu merkitsee siinä ilman muuta paljon, samoin paikallisuus. Jos kaipaamme jotain ratkaisua toimistopalveluun, voimme kysyä sitä ihmiseltä joka tuntee yrityksemme. Ja voimme luottaa siihen, että Konttoripisteellä halutaan auttaa, Molander sanoo.

Vuosien aikana on arkipäiväisten toimistopalveluiden lisäksi ratkaistu yhdessä myös haastavampia pulmia. Konttoripiste on toimittanut mm. tuotannon puolelle erikoisratkaisut työohjekorttien esillepanoon tuotantokoneiden yhteyteen. Lopulta kyse on halusta laittaa oma asiantuntijuus peliin asiakkaan tarpeiden ratkaisemiseksi, myypä yritys sitten pyörän muoviosia tai toimistotarvikkeita.

Piditkö julkaisusta? Jaa se verkostollesi!


<< Palaa julkaisuihin

Tilaa uutiskirjeemme

Saat ajankohtaista ja asiantuntevaa tietoa toimistosi arjen tehostamiseksi.