Seuraa palstaa ja hanki ideoita toimistoosi

Seuraa palstaa ja hanki ideoita toimistoosi

Tomas Öst tuo lisäkokemusta Konttoripisteen asiakaspalveluun

Tomas Öst on uusi vahvistus Keski-Pohjanmaan Konttoripisteen myynnin ammattilaisten joukossa. Tomas aloitti työt Konttoripisteellä syksyn 2018 aikana ja on päässyt jo hyvin vauhtiin uusien haasteiden parissa.

Tomas on iso apu Konttoripisteen asiakkaille jo pelkästään pitkän työkokemuksensa ansiosta.

Julkaistu: 20.12.2018



– Työn puolesta olen ollut myyntihommissa käytännössä siitä asti kun valmistuin kauppakoulusta. Työuraan sisältyvät jaksot mm. Pietarsaaren Musiikissa, TV-Storella, jossain välissä olin myös automyyjänä ja tätä ennen viimeiset 13 vuotta työnantajana oli JNT, Tomas kertoo.

Siviilielämän puolella Tomaksen pitää aktiivisena perhe, urheilu ja musiikki.

– Olen reilu viisikymppinen kolmen lapsen isä, tosin lapsista enää yksi asuu kotona. Olen vähän urheiluhullu. Esimerkiksi jalkapalloa seuraan erittäin tiiviisti. Kaikki lapset ovat harrastaneet jalkapalloa ja poikamme Jesse pelaa tällä hetkellä maalivahtina SJK:ssa. Lisäksi soitan sähköbassoa kolmihenkisessä orkesterissa, joka esittää kappaleita laidasta laitaan.

Rooli Konttoripisteellä on vahvasti myynnissä ja asiakaspalvelussa.

– Työssäni kierrän osan aikaa kentällä yritysasiakkaiden luona ja osan aikaa olen tavoitettavissa Pietarsaaren myymälässä.

Konttoripisteelle Tomasin houkutteli juuri palveluhenkinen myyntityö.

– Täällä minun vastuullani on itse luoda kontakti asiakkaaseen ja sen jälkeen löytää heille oikea ratkaisu. Juuri se houkutteli tähän työhön ja juuri se on tässä parasta. Yleensä asiakkaamme tietää mitä hän tarvitsee, mutta hän ei tiedä esimerkiksi laitteista mitään. On palkitsevaa löytää oikea ratkaisu ja oikeat työvälineet asiakkaalle ja sillä tavalla sinetöidä kaupat, Tomas fiilistelee.

– Myyntityössä minulla on aina ollut mottona se, että en myy asiakkaalle yhtä kertaa. Palvelen niin, että saan aina tarjottuun ratkaisuun tyytyväisen vakioasiakkaan, jonka on myös helppo palata puheilleni tai ottaa uudestaan yhteyttä.

Pelkkä pitkä kokemus ei kuitenkaan riitä valtavaa vauhtia kehittyvällä it-alalla.

– Tahti on huimaa ja uusia laitteita tulee koko ajan. Asiakas tietää mitä hän haluaa tehdä tai saada aikaan, mutta tekniikassa perässä pysyminen on haastavaa heille. Ja on se meillekin haaste. Vaikka olen ollut kauan mukana, niin silti opiskelen asioita iltaisin omalla ajalla hankkiakseni alasta lisätietoa ja pitääkseni omaa ammattitaitoa yllä.

Tomas Öst antaa myös palvelulupauksen.

– Olipa kyseessä pieni tai suuri hankinta, palvelen kaikki asiakkaat niin että asiakkaalle jää hyvä fiilis, Tomas lupaa.

Menu