Asiakastarinat kertovat osaamisestamme

Asiakastarinat kertovat osaamisestamme

Autokauppaa tai tulostusta kunhan se on asiakkaalle helppoa

– Helppous on asiakkaan kannalta tärkein asia autokaupassa tänä päivänä. Koko palvelu pitää saada saman katon alta. Ensimmäiseksi tietysti autovalikoiman pitää olla monipuolinen, jotta asiakas saa sellaisen auton kuin haluaa. Jos meiltä ei toiveiden mukaista autoa heti löydy, me hankimme sellaisen. Sen jälkeen hoidamme kuntoon myös rahoituksen, vakuutukset ja auton kotiinkuljetuksen, Suomen Autokauppa Oy:n toimitusjohtaja Eero Poukkula kertoo.

Julkaistu: 08.08.2018


SAKAn Oulun toimipiste on yksi ketjun 13 liikkeestä Suomessa.


Suomen Autokauppa Oy myy käytettyjä autoja 13 toimipisteessä ympäri Suomen. Yritys on kasvanut voimakkaasti viime vuosina. Vuonna 2015 liikevaihto oli 7 miljoonaa euroa ja vuonna 2017 jo 91 miljoonaa euroa. Seuraavan parin kolmen vuoden tavoitteena yrityksellä on huomattava maantieteellinen laajentuminen.

– Vahvan kasvun tekee mahdolliseksi konseptimme. Sen pitää olla kunnossa. Toimimme hyvin järjestelmällisesti ja tehokkaasti, Poukkula perustelee menestystä.

– Kilpailuetumme perustuu vahvasti toimintaamme ja konseptiimme sitoutuneeseen henkilöstöömme.

– Ja yksi tekijä on myös digitalisaatio. Vielä 15 tai 20 vuotta sitten tällainen kasvu ei olisi ollut mahdollista autoliikkeelle, Poukkula summaa.

Voimakas kasvu ja maantieteellinen laajuus asettavat tietysti omat haasteensa myös yrityksen johtamiselle.

"Vielä 15 tai 20 vuotta sitten tällainen kasvu ei olisi ollut mahdollista autoliikkeelle."

– Myös meidän toimialallamme niin sanottu big datan hallinta on hyvin keskeisessä roolissa. Raportointi ja seuranta pitää olla kaikessa tekemisessä sillä tasolla, että ollaan tilanteen tasalla joka päivä. Tämä on niin sanotusti aamupäiväjohtamista ja iltapäiväjohtamista, Poukkula sanoo.

Konttoripisteeltä monitoimilaitteet kaikkiin SAKAn Suomen toimipisteisiin


Helppous ja tehokkuus ovat tärkeitä asioita Suomen Autokauppa Oy:lle myös kun kyseessä on kopiointi ja tulostus. Keski-Pohjanmaan Konttoripiste toimittaa Suomen Autokauppa Oy:lle Konica Minoltan monitoimilaitteet kaikkiin yrityksen toimipisteisiin.

– Konttoripisteen Hannu Vanhala toimitti ja asensi meille ensin monitoimilaitteen yhteen toimipisteeseen. Kun kaikki meni hyvin yhdessä liikkeessä, olemme sitten ottaneet samanlaiset laitteet aina uuteen avattavaan liikkeeseen, Poukkula sanoo.

"Nykyään monitoimilaitteiden ajuriasennukset ja -päivitykset voi hoitaa etänä."

– Homma on toiminut todella hyvin ja joustavasti. Hannu on käynyt viemässä laitteen jokaiseen liikkeeseen itse ja varmistanut, että laite on käyttövalmis, kun hän sieltä lähtee.

– Toimitamme monitoimilaitteet SAKAlle huolto- ja ylläpitosopimuksella. Pystymme tarjota tällaista palvelua ympäri Suomen, Konttoripisteen Hannu Vanhala tarkentaa.

– Jos monitoimilaitteessa on ongelmia, Suomen Autokauppa Oy:n henkilöstö voi soittaa suoraan minulle. Nykyään monitoimilaitteiden ajuriasennukset ja -päivitykset voi hoitaa etänä. Jos taas kyseessä olisi huoltokeikka, voimme ottaa yhteyttä toimipisteen lähimpään huoltoliikkeeseen.

– Mutta huoltokatkoja ei ole tainnut olla yhtäkään. Yksi viallinen laite on vaihdettu kokonaan uuteen, Hannu Vanhala muistelee.

Menu